A kép forrása: Racingline
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Bár úgy tűnt, a Pirelli elébe ment a Katari Nagydíj hétvégéje lehetséges gumiproblémáinak azzal, hogy kötelező két kerékcserét rendelt el, a pénteki nap után újabb aggasztó nyomokat találtak az abroncsokon.
A Pirelli főmérnöke, Simone Berra szerint aggasztó vágásokat találtak a versenygumikon a Katari Nagydíj pénteki napja után, melyet az új sóderágyakra kicsúszó autók okoztak.
A sérülések nem okoztak azonnali nyomásvesztést, de a gumik állapotát figyelemmel kísérik a szombati nap folyamán.
A Pirelli úgy véli, hogy a vágásokat a pályára felhordott élesebb kavicsok okozták, melyeket az 6-os, 10-es, 16-os, és meghosszabbított 14-es kanyarokba helyeztek el.
Mint védekezésképp, a Pirelli 1 psi értékkel növelte az autók minimális guminyomását, de más intézkedéseket egyelőre nem tervez.
A szombati sprintverseny 19 körös lesz, a vasárnapi versenyre pedig úgy kell készülni, hogy mindenki legalább kétszer kereket cseréljen a 57 körös futamon, korlátozásokat vezetnek be a gumiszettek használatára.